Anda sudah berasa bosan bekerja dengan swasta dan mahu mencuba nasib bekerja dengan kerajaan? Yang sudah jadi kakitangan kerajaan tu abaikan saja benda ni tetapi jika anda mempunyai saudara yang masih menganggur tetapi layak untuk berkhidmat dalam sektor kerajaan, jangan diabai makluman ni.

Ramai orang suka kerja dengan kerajaan bukan kerana gaji tinggi berbanding di sektor swasta tetapi kerja dengan kerajaan ni ada pencen. Itu salah satu kelebihan sebagai kakitangan kerajaan. Kelebihan lain dari segi cuti tahunan dan kemudahan hospital.

Kebiasaannya, sebelum anda menjawat jawatan tertentu dalam kerajaan, anda kena melalui beberapa perkara seperti menduduki peperiksaan dan temuduga. Tinggi manapun pendidikan anda, anda tidak akan berjaya melepasi peperiksaan atau temuduga jika tidak mendapat tips-tips daripada mereka yang pernah mengalaminya. Ini adalah kerana soalan yang di tanya kebanyakannya umum berkaitan dengan bidang tugas yang anda pohon, biasanya. Jadi, jangan lepaskan peluang mendapatkan ebook contoh soalan PTD untuk adik-adik atau saudara mara.

eBook contoh soalan   :
  • Persediaan temuduga yang sebenar - sesuai untuk semua jenis temuduga.
  • Bagaimana untuk menjawab soalan-soalan "killer" dengan mudah!
  • Menulis resume dengan senang dan menarik.
  • Dan BANYAK lagi..

Download :  Contoh Soalan 


Post a Comment